Un editorial fashion

Până acum am devenit cu toții mai conștienți ce efecte producem când ajun­gem să acțio­năm conform valorilor materialiste care se răspândesc în urma culturii noastre obse­date de consum. Căutăm validare prin achi­ziția a tot felul de obiecte care de fapt nu ne îmbunătățesc viața decât într-un mod superficial.

La fel funcționează și trendul fast-fashion. Acesta se focusează pe viteza de pro­ducție în loc de calitate, pentru a face față trendurilor. Astfel ajungem la discuții despre copiii care muncesc pentru perechea ta de jeans în condiții inumane, iar dacă ne uitam la statistici aflăm că pentru a face perechea asta de jeans se emite acceași cantitate de dioxid de carbon ca și cum ai conduce o mașină 130 km. Citind toate informațiile astea, am aflat și că industria modei este al doilea cel mai mare poluator din lume imediat după industria petrolieră. Dar mă opresc aici pentru că nu vreau să transform editorialul într-un articol în care mă plâng de starea lumii.

Consider că am depășit ca generație astfel de superficialități și că trebuie să încurajăm un model de gândire autentic și chiar suste­nabil, care nu se bazează pe ceea ce se dictează dintr-o parte sau din alta, ci pe propriile simțiri.

În ciuda faptului că ideea de indivi­du­­alitate a ajuns să fie un trend și se încurajează exprimarea liberă, tot companiile ajung să profite, mulându-și identitatea brandului sau direcția marketingului pe interesul public.

Dacă vrei să fii un rebel adevărăt, dacă vrei să îmbrățișezi altcumva ideea asta de autenticitate si self-expression, cumpără-ți second-hand. În plus, ce e nou nu e neapărat mai valoros.

De aceea, am ales să folosim pentru acest editorial haine din second-uri sibiene, pe care le-am reinventat scriind și desenând pe ele. Iar în loc să plătim un model am rugat-o pe Ana, prietena noastră, să îmbrace hainele și să ieșim în oraș. Mi-am luat camera și am pozat-o în timp ce ne plimbam. Am mers în diferite locuri pe care le frecventăm în mod normal zi de zi, eu doar am făcut poze. Ana a trebuit să facă ceea ce face ea de obicei.

foto&text: Maria Blaga//styling: Ella Suciu//Model: Ana Breaz&friends

Haine: second-hand