Vino la Sibiu la Games of Science 2025, competiția care aduce cercetătorii români în fața publicului
Comunicat de presă
A patra ediție a Games of Science, cel mai cunoscut proiect românesc de popularizare a științei, ajunge la Sibiu pe 6 și 7 martie. În parteneriat cu Universitatea Lucian Blaga, Games of Science invită studenți, masteranzi, doctoranzi și tineri cercetători din Sibiu și din zonele învecinate să participe la un training de opt ore pe 6 martie, după care îi așteaptă la concurs pe 7 martie, pentru a-și prezenta cercetările într-un mod concis și captivant pe durate de 15, 30, 60 și 180 de secunde.
Cei care doresc să se înscrie o pot face prin completarea formularului disponibil pe www.gamesofscience.org
Anul trecut, concursul național Games of Science a fost câștigat de Otilia Pintilii, studentă la Universitatea de Medicină și Farmacie „Grigore T. Popa” din Iași, team leader la Mavis Artificial Heart, iar sibianca Magda Ienci, astronom și activist cultural, a obținut un premiu al juriului pentru impactul muncii ei de promovare a astroturismului în zone cu minima poluare luminoasă. Magda este acum ambasador al Games of Science și, alături de participanții din anii trecuți, se consideră parte dintr-o comunitate care are scopul de a conecta știința cu societatea, încurajând experții din toate domeniile să împărtășească munca lor publicului în moduri inovatoare și captivante.

„Azi e mai importantă ca oricând comunicarea științei pentru a combate dezinformarea, a inspira decizii informate, a încuraja inovarea și a conecta cercetarea academică cu nevoile reale ale societății. Prin Games of Science, ne propunem să facem acest lucru posibil, oferind tinerilor cercetători oportunitatea de a învăța și de a exersa comunicarea publică între colegi, într-un cadru competitiv și distractiv.” a spus Ada Roseti, președinta Asociației SciPublicForum, organizatoarea Games of Science.
De ce să participi la Games of Science?
Games of Science este mai mult decât un training sau o competiție. Este o comunitate pentru tineri cercetători care le oferă: dezvoltarea abilităților de comunicare, dezvoltarea competențelor de colaborare, învățarea în grup și de la colegi și contextul potrivit de exersare a comunicării publice a subiectelor științifice.
Câștigătorii edițiilor locale primesc premii în cărți și obiecte și se califică pentru finala națională, la care marele premiu include participarea la un workshop internațional de comunicare a științei, în valoare de 2000 de Euro.
Cine se poate înscrie?
Games of Science este deschis studenților, masteranzilor, doctoranzilor și tinerilor cercetători din toate domeniile, cu vârsta recomandată între 20 și 35 de ani, care doresc să se implice în promovarea științei în public. Nu este necesară experiența anterioară, iar lipsa acesteia nu constituie un impediment pentru participare, deoarece sesiunile de training oferă oportunități valoroase pentru ca participanții să învețe unii de la ceilalți.
Ediția de la Sibiu este organizată în parteneriat cu Universitatea Lucian Blaga, dar sunt invitați studenți, masteranzi și doctoranzi din toate instituțiile de învățământ superior și cercetare din zonă, precum și cei care pot ajunge la Sibiu în zilele respective.
Organizatorii proiectului asigură trainingul, masa pe durata trainingului, dar nu acoperă cheltuieli de transport sau cazare.
Cum să te înscrii?
Înscrierea se realizează prin completarea și trimiterea formularului iar noi vom confirma înscrierea prin trimiterea unui email. Poți face acest lucru:
- Pe site-ul www.gamesofscience.org
- Pe linkul https://forms.gle/ZUMmsg2UNth6H7Jc7
- Cu acest cod QR:

Despre Games of Science
Games of Science este un program național de comunicare științifică care sprijină cercetătorii să aducă munca lor mai aproape de public. Prin promovarea dialogului și a înțelegerii, inițiativa are ca scop consolidarea legăturii dintre știință și societate.
Ediția din 2025 a Games of Science este organizată de SciPublic Forum, de o echipă formată din Andrada Balmez, Laura Hroștea, Carmen Nicolae și Florentina Pîslan și coordonată de Ada Roseti, și este posibilă datorită partenerilor Aqua Carpatica, InfoSys, Romanian InSpace Engineering, British Council și tuturor celor care au contribuit prin intermediul formularului 230.
Facebook: www.facebook.com/gamesofscience
Instagram: https://www.instagram.com/games.of.science